bence.blog.hu

Blog aktuális témákról. A fő irányvonal: tech, web, kütyük, sorozatok, filmek, Apple, appok stb.

Címkék

444.hu (1) 500 days of summer (1) 500 nap nyár (1) agymenők (1) akció (1) alkalmazás (6) android (3) apple (21) app store (2) aranypart (1) a bombák földjén (1) a cég (1) a folyó (1) a közösségi háló (1) balaton (1) barátság extrákkal (1) battlefield 4 (1) boardwalk empire (1) budapest (10) cegléd (1) colin mcrae rally (1) derült égből család (1) diplomatavadász (1) előzetes (1) etarget (1) facebook (7) farkas (1) Fast & Furious 6 (1) film (12) friends with benefits (1) gameplay (1) game of thrones (2) gengszterkorzó (1) google reader (1) grand theft auto (1) grand theft auto 3 (1) grand theft auto 5 (2) hacktion (1) Halálos iramban 6 (1) happy town (1) hawaii five-0 (1) how to make it in america (2) index.hu (1) ingyen alert (1) instagram (1) interjú (1) ios (10) ipad (8) iphone (9) jackass (1) játék (14) jobs (1) kemény motorosok (1) képek (5) kergetjük az amerikai álmot (2) kívülállók (2) kritika (29) kütyü (1) life unexpected (1) local nyúz (1) lost (1) lost girl (1) mac (1) melrose place (2009) (1) mirrors edge (1) misfits (2) mobil (1) nancy ül a fűben (2) no ordinary family (1) online marketing (1) összeesküvés (1) podcast (1) politika (1) póló (1) postafiók (1) programajánló (1) quake live (1) samsung (1) shit my dad says (1) siófok (1) skins (4) social (3) sons of anarchy (1) sorozat (28) sport (1) spotify (1) steve jobs (4) stream (1) tech (17) telekom (1) tesco (1) the big bang theory (1) the big c (1) the event (1) the firm (1) the hurt locker (1) the river (1) the social network (1) tomb raider (1) torrent (1) trónok harca (2) videó (14) vízilabda (1) web (16) weeds (2) wilfred (us) (1) xbox 360 (1) xbox one (1) zene (2) zombieland (1) [rec] (1) [rec] 2 (1)

Trafikteszt kiskorúval

2013.07.02. 00:03 bence_

5/2, nem túl jó arány.

Videó leírása:

Kíváncsiak voltunk, hogy kiszolgálnak-e egy 14 éves lányt a trafikokban. Ötből kettőben simán kapott cigit. A többi helyen nem járt sikerrel. Az új szabályozás szerint azonban be sem léphetett volna a trafikokba.


174 komment · 3 trackback

Címkék: budapest videó

A bejegyzés trackback címe:

https://bence.blog.hu/api/trackback/id/tr735387072

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikai okokból nemdohányzók 2013.07.02. 20:30:57

Ha nem lenne ennyire gusztustalan az, amit ez a maffia művel, ez a mozgalom egy kedves maciklub volna. De hála Orbán Viktornak és tettestársainak már a nemdohányzás is politikai manifesztum. Ha a trafikmutyi után valaki cigarettát vásárol hazánkban...

Trackback: Hol a dohány a Hegyvidéken? 2013.07.02. 15:49:55

Nem értem a balliberális ellenzék szűnni nem akaró ajvékolását trafik-ügyben. A Hegyvidéken ezen a téren is minden a legnagyobb rendben van. Az eredeti célkitűzéseknek megfelelően nálunk családok nyertek koncessziót, de rajtuk kívül nyert egy mozgásába...

Trackback: Trafikrablás: Az utolsó tangó 2013.07.02. 09:32:57

Viktor és János pontot tesz az ügy végére. Trafikrablás-trilógiánk befejező része. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.       

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernon 2013.07.02. 08:33:58

Ez a csaj magasabb, mint a riporter... Lássuk be, simán lehetne 18 is. Manapság kinézet alapján nehéz eldönteni. Múltkor a Tescóban előttem egy 30 évestől kértek személyit egy doboz sör miatt.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 08:38:34

@vernon:
Csak szólok, hogy a lányok többsége (de a fiúk egy része is) 14 évesen már eléri a maximális magasságát. Oké, ez a lány lehetne akár 18 éves, mert ezt nem lehet kinézet alapján határozottan eldönteni, de éppen ezért kell személyit kérni. Az a 30 éves meg örüljön, hogy mennyire fiatalnak nézték.

Pan Modry 2013.07.02. 08:38:52

@vernon:
Ha valaki ranezesre nem legalabb 25 eves, akkor el kell kerni a papirjait. latszik hogy a fidesznek addig volt fontos az egeszsegvedelem amig el nem loptak a haverjaiknak a trafikokat, most hogy ovek a bizniszt mindenfele gond nelkul toljak a kiskoruak szajaba a cigit extraprofitert es insipraljak az eladokat erre, gondolom foleg ha a Lazarhaver Continental mutyiceg cigijet veszik.

Flaggx 2013.07.02. 08:42:53

28 évesként tőlem hétvégén kértek egy madarasban személyit 2 doboz citromos sör miatt.

Régen zavart, mostanra már bóknak érzem. :)

A kiskorúakat meg megint jól "megvédték"...

prim 2013.07.02. 08:46:10

Amikor először bejött ez a törvény, az akkori csajom nagyon pipa volt, mert az elején sok helyen fostak hogy mi lesz és majdnem mindenhol elkérték a személyiét, pedig már akkor 22 éves volt!! Ezt így ránézésre nehéz. Anno amikor 15 éves voltam mindíg engem küldtek piáért a koleszból, mert egyszerűen sokkal idősebbnek nézetem ki. testalkat és magasság alapján. Ja és a múltkor voltam lagziba, és elkeztem nyomulni egy csajszira, aztán pár ismerős finoman figyelmeztetett hogy nem kellene, mert csak 14 éves, de akkora dudái voltak hogy ez fel sem merült bennem.... Szóval az a lényeg hogy ezt ránézére nem lehet 100% eldönteni!!!!

rezsoatya (törölt) 2013.07.02. 08:47:21

Csak csinaljatok a tesztet, majd jol megbuntetik a kiskorut! A trafikost nem fogjak, az haver!

Németh András 2013.07.02. 08:52:50

Az lehet hogy ránézésre több is lehet mint 14, de amikor gyerekhangon csókolommal köszön az azért talán lehetne gyanús...

Németh András 2013.07.02. 08:56:23

@prim: hát lehet azt mondani hogy ez a koraérettség ez új jelenség de 15-20 éve amikor még én voltam általános iskolás elég sokat kergettük a lányokat a suliban a csúcsos pólóik miatt, és hát ott is volt már egy-két olyan jól megáldott lány, hogy így utólag visszagondolva nagyon szép emlék :D

nnnnnnnn 2013.07.02. 09:02:02

azért szolgálták ki mert nem fideszes.

sanche_ 2013.07.02. 09:02:04

Kinézetre nem lehet eldönteni és ami fontosabb, ezzel mindig védekezhet a trafikos.

A trafiktörvény egy előnye lehetne, ha csak személyivel lehetne bemenni/fizetni, ha 50 éves akkor is és akkor nincs diszkrimináció, nem fog valaki azért vásárlót veszteni, mert gyakran elkéri valaki a személyit.

Minden boltba ezt nem lehetett bevezetni, de trafikoknál miért ne?

Flaggx 2013.07.02. 09:03:04

@prim: 2-3 éve én is elkezdtem fűzni tömegközlekedésen egy ránézésre 23-24 éves csajt. Fél óra udvarlás után derült ki, hogy csak 13 éves. Azóta tudok teleportálni. :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:05:46

Nagykorúnak néz ki, azaz ez a teszt teljesen komolytalan.

biododírium 2013.07.02. 09:07:52

Én is mentem oda gyönyörű 21-22 körüli leányzóhoz régebben . . . . . .. csak 14volt. Egy másik ismerősöm meg 34 évesen néz ki 15nek ma is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:09:07

@Ensiada Arkoveitie:

"Az a 30 éves meg örüljön, hogy mennyire fiatalnak nézték."

Kezdetben örül, aztán mérges lesz a tizedik alkalommal. Saját feleségem esete ez. 25 évesen 16-nak hitték, a gyerekről azt hitték az öccse. 40 évesen azt hitték 28-29 éves. Most 50 éves, s 38-40-nek nézik.

OkoskaTo:rp 2013.07.02. 09:09:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A jogszabály nem foglalkozik a kinézettel. A videón szereplő két trafik esetében egyetlen teendő van már csak (jogkövető hivatali apparátus esetén): a koncessziójuk azonnali visszavonása.

Hefe 2013.07.02. 09:11:35

45-nek nezek ki, es ahol lakok (nem Magyarorszagon), minden alkoholvasarlasnal elkerik a szemelyimet. Mert ez a szabaly.
Nem dohanyzok, viszont egyszer buszmegalloban 2 kiskoru (16-17 korul lehettek) megkert, hogy vegyek mar nekik egy dobozzal. MInt naiv gyerek, odamentem az eladohoz, aki tudta merrol fuj a szel, azt mondta hogy ha megveszem a cigit es odaadom a kiskorunak, akkor 500 dollarra buntethetnek. Akkor le is koccoltattam a kiskoruakat.
Nem nehez a szabalyokat betartani.

hardenberg 2013.07.02. 09:14:48

Azért szolgálták ki, mert a FIDESZ-nek érdeke, hogy a nem fideszesek hamarabb haljanak, és ezen a lányon látszott hogy nem fideszes.
Ez mondjuk úgy hülyeség ahogy van, de elképzelhető hogy néhány libber fejében ez is megfordul.

Flaggx 2013.07.02. 09:18:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: És hogy szóljon a jogszabály?

"A 18 évesnek ki nem néző természetes személyt tilos kiszolgálni dohányáruval, amíg nem igazolja, hogy nagykorú"?

Aki meg 30ra sminkeli magát 14 évesen, azt meg nyugodtan?

Unagig 2013.07.02. 09:21:14

Huha, micsoda oknyomozo munka:) a csaj alapbol 20nak nez ki. Sztem este menjetek be par romkocsmaba, kivancsi leszek h ott mennyir figyelnek ilyenre...

2013.07.02. 09:22:40

A riporter bűncselekmény gyanús dolgot (kiskorú veszélyeztetése) tett azzal, hogy a fiatalkorú személyt rávette, lépjen be egy számára tiltott helyre, ahol erkölcsi fejlődése és akár az egészsége is kárt szenvedhet.

De majd a kétharmad törvényt hoz arról is, hogy minden fiatalkorú szabálysértést követ el, ha belép a trafikba és ezért párszázezres büntetéssel sújtható. A trafikos pedig nem lesz büntethető, ha kiszolgálja, hiszen a törvény szerint 18 év alatti személy nem mehet be, ergo aki bemegy, az már biztos nagykorú.

Ianas 2013.07.02. 09:23:08

@vernon: Érdekes, tőlünk nyugatabbra pl. képesek elkérni a személyit a szakállas bácsitól is, biztos, ami biztos...

Ianas 2013.07.02. 09:25:40

Amúgy nem értem a hozzászólókat... Üres pofázás az egész. Nyilván nem mindig lehet ránézésre eldönteni, TEHÁT igenis ELLENŐRIZNI kellene.

rohamcickány 2013.07.02. 09:25:49

Nem az a lényeg, hogy 18-nak néz-e ki vagy 9-nek. Fiatal, és ez tisztán látszik. El kell kérni a személyit és kész. Már csak a látszat miatt is, hogy az ő védelmükben történt minden...

Kertigörény 2013.07.02. 09:26:08

Reggeli nyilatkozat: nem lesz a fesztiválokon dohányáru, mert megvédjük a kiskorúakat, plusz nem létezik kihelyezett trafik.... Kíváncsi leszek mikor változik meg ez a vélemény, mikor esik le a tantusz valamelyik havernak, hogy ő szeretne árulni a SZIGETen....

vernon 2013.07.02. 09:28:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: végre valaki aki megértette a mondanivalómat.

Ianas 2013.07.02. 09:31:23

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: @vernon: Ez nem egy NP-teljes probléma, Nem kell feltétlenül szemre hagyatkozni. A teszt teljesen jó volt, a trafikosnak ellenőriznie kell, és nem tippelgetni. Vagy a 18-nak kinéző 14 éves nem érdemli meg a kiskorúak védelmét? Vagy mi a fideszes fasz?

OkoskaTo:rp 2013.07.02. 09:31:57

@rohamcickány: Fiatalkorúak védelmében? Közvetlenül iskola mellett? Amikor szabad üdítőt/jégkrémet is árulniuk? Ugyan már!

zila5 2013.07.02. 09:34:44

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Elhalnak, hogyne.
Már első nap, nyitás után kettő perccel.
Az egész trafikosdiban ez volt az egyetlen értelmes gondolat, hogy gátat szabjon a kiskorú pöfékelésnek.
Amúgy borzasztóan rossz üzenete van ennek a kifejezésnek, hogy nemzeti dohánybolt.
Nemzeti öngyilkostámogatóbolt vagy nemzeti pénzcsinálóbolt, nekem ezek voltak az első asszociációim.
Egy ilyen veszélyes, rossz szokást megtámogatni piros-fehér-zölddel hatalmas felelőtlenség.

vernon 2013.07.02. 09:37:00

@Ianas: Igen és az autódon is minden indulás előtt ellenőrizni kell az összes fényjelző berendezést, illetve, hogy megvan-e a mindkét rendszámtáblád. Életszerű? Itt most arról van szó, hogy a cikk szenzációhajhász, szándékosan megtévesztő. Felesleges belekeverni hogy a fidesz miatt rossz az időjárás is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:39:11

@Flaggx:

Mindegy, hogy szól, az élet úgyis átírja.

Jó példa erre: 3 hónapon felüli külföldi tartózkodást be kell jelenteni. 20 éves jogszabály. Az emberek 99 %-a nem is hallott róla, s aki hallott róla, az sem tartja be. A hatóság sem tesz semmit. Idén meg is szűnt a jogszabály.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:40:23

@Ianas:

A szabály nem életszerű, ez a lényeg. Eddig sem lehetett eladni kiskorúnak bizonyos dolgokat egyébként.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:41:34

@zila5:

SEMMILYEN hatással nem lesz ez a kiskorúak dohányzására.

Drago Brutic 2013.07.02. 09:44:05

Hát aki ezt a lányt 20-nak nézi, nem nagyon látott még 14 éves lányokat.

Netuddki. 2013.07.02. 09:44:39

Lófaszt néz ki nagykorúnak!
A NAV-os ellenőr gyereke, az néz ki nagykorúnak. Ugyanis a kocsmákat így szokták tesztelni és büntetni. Kérdés, hogy ezt majd a csókosok trafikjaival is eljátsszák-e? Igaz, idáig is kihagyták a csókosokat a szórásból. Csak, hát idáig az ellenőr csókosai voltak és nem a fideszes polgármesteré akik megúszták az ellenőrzést.
Mellesleg nagyon egyszerű a dolog, Ha kétség merül fel a boltosban, akkor kérje el a személyit. Résen lenni meg nem árt, de ezt csak azoknak kell elmondani akiknek még közük nem volt a kereskedelemhez és a vendéglátáshoz...

Taplopó 2013.07.02. 09:46:02

Manapság nem árt egy ketymety előtt is elkérni a személyit, mert különben simán ráfázhat a zember. Ezt a csajszit simán benéztem volna 16-nak, aztán jönnek az ifjúságvédelmisek hogy megrontottam. Pláne ha még 14 sincs, az aztán a nagy gubanc ha gyerekkorú. Közben meg a legtöbbje már nem is szűz olyankor

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:46:14

@OkoskaTo:rp:

Na, igen, ez a vicc.

Amikor a nagyobbik fiam gimnazista volt, jött be a szabály, hogy az iskolai büfé csak "egészséges" dolgokat árulhat.

Eredmény: iskolai büfé csődbe ment, a gyerekek mentek a közeli közértbe. A 6-14 évesek nem mehetettek ki az iskola rendelkezése miatt az utcára, így nekik a nagyobbak hoztak árut a közértből.

Aztán persze a nagyok cigiztek is az iskola előtt, szóval eleve ki kellett menniük, hiszen az iskola területén tilos volt a dohányzás.

Megfigyeltem: alkoholnál előfordul, hogy a bolt nem szolgálja ki a nyilvánvalóan 18 éven alulit, de cigaretta esetében ez nagyon ritka. Most sem lesz másképp.

Ianas 2013.07.02. 09:46:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mégis mi ez az "életszerűség". Milyen szempontból? Miért működik tőlünk nyugatabbra, ahol bmeg elkérik a személyit? Nem értem. Magyarázzátok el, mert ehhez hülye vagyok. Meddig tart fizetéskor megmutatni?

Tudod, mi az életszerűtlen? Az, hogy újraosztanak egy piacot, ahol már évek óta dolgozó aktív vállalkozások vannak.

Netuddki. 2013.07.02. 09:47:35

@vernon: Mi van orbánfarturkász! Nyertél te is a trafikmutyin?

"vernon 0 bejegyzést írt és 143 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2008.11.01. óta tag."

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:47:49

@Taplopó:

Ha a 14 éven aluli lány szűzességét 14 éven aluli vette el, akkor az nem bűncselekmény.

tomwar 2013.07.02. 09:48:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Max, ugy latom ma nem sikerult a nomen est omen...

GONDOLKOZZ:

EZERT HOZTAK A KURVA TORVENYT, NEM!?!?

Radio Silicon 2013.07.02. 09:48:22

Sziasztok, 5 évesnek nézek ki, de a szellemi színvonal szerint csak 3 vagyok. Ja, és nem cigizem, úgyhogy teljesen érdektelen a hozzászólásom.

Ianas 2013.07.02. 09:48:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Amúgy, akkor is életszerűtlennek fogod gondolni, mikor a te 14 éves gyereked áll sorban cigiért és piáért?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:49:34

@Ianas:

A kelet-európai ember (köztük a magyar is) praktikusabb a nyugat-európainál és tudja, sok hülye törvény van, így nem szabad alapból törvénytisztelőnek lenni. A józan ész az első szempont, s nem a törvény betűje.

Dobott Hemperger 2013.07.02. 09:49:40

Az egész trafikosdit lenyelte az ország, legalább nyíltan megy az újraelosztás. Ami az én szemem zavarja, az amiről Zila5 is írt. A mindenhol kint lógó piros-fehér-zöld embléma, és a nemzeti elnevezés. A dohányzás támogatása nemzeti kérdés lett, és kokárdával kell jelezni. Megöregedtek ezek a fiatal demokraták is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:51:09

@Ianas:

Igen, akkor is, bár már nincs ekkora gyerekem, a kisebbik fiam is már 16 éves.

Az meg nevelés és példa kérdése, hogy a gyerek mit csinál. Ha a szülők állandóan isznak, a gyerek is ki fogja próbálni, még 6-7 évesen is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:51:43

@Ianas:

"Tudod, mi az életszerűtlen? Az, hogy újraosztanak egy piacot, ahol már évek óta dolgozó aktív vállalkozások vannak."

Nem, ez pont nem életszerűtlen.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 09:53:59

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem néz ki nagykorúnak, határeset, lehetne kinézete alapján nagykorú és kiskorú is. Mindenképpen kérni kellene a személyit tőle.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:54:26

@Dobott Hemperger:

A modell a skandináv alkoholboltoktól van ellesve, de ott ez eleve állami bolthálózat. S persze ott a fő ok az állami bevételek növelése.

zila5 2013.07.02. 09:54:50

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem hát, ha egyszer nemzetileg támogatva van az önmérgezés, az példamutató lehet a kicsik számára is, s mint tudjuk, a példamutatás a legegyszerűbb nevelési módszer.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:55:01

@Ensiada Arkoveitie:

Persze, kellene a jogszabály szerint, de ezt nem is vitatja senki.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 09:56:14

@zila5:

Szerintem ez pont teljesen lényegtelen. Aki akar dohányozni, az dohányozni fog. Ennyi.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 09:56:35

@hardenberg:
Az a baj, annyira elvakult narancskomcsi vagy, hogy észre sem veszed a lényeget. Nem az a lényeg itt, hogy most akkor adtak-e neki vagy nem, hanem az, hogy ti azt hazudtátok, hogy többek között azért kell az egész trafikmutyi, hogy nekik ne adhassanak. Aztán persze ez a cél nem működik, végül csak a mutyi maradt és semelyik állítólagos célja nem teljesült. Ilyen szarháziak vagytok ti, kommunisták.

Taplopó 2013.07.02. 09:58:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
14 évesen már lehet nem is emlékszik ki volt az

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.02. 10:01:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Pont úgy komoly, ha nagykorúnak néz ki. Egy hatévest beküldeni cigiért lett volna komolytalan, mert úgyis elkergetik. Ha meg nem, az nagy szopás lenne az eladónak!
Tényleg kérjenek mindenkitől személyit, aki trafikban cigit vesz és kész.

zila5 2013.07.02. 10:03:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Egyáltalán nem lényegtelen.
A legnagyobb dolgok mindig a tudatalattiban történnek.
Itt a felszínen csak az egoink dobálóznak színes lufikkal. :D

Pernahajder Viktor 2013.07.02. 10:05:01

Az OV fb lapján szolgálatot teljesítő idióta zigóták egyike helyből 2 év letöltendőre ítélte a tesztelőket.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:08:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A józan ésszel egybevág, hogy a 18 éven aluliaknak eladják a cigit?

Csak mert az a logika, amely mentén bizonyos életkor alatt elvileg nem szolgálhatnak ki cigivel, nem törvényi, hanem egészségügyi alapokon nyugszik.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:10:09

@zila5:

A gyerek, aki dohányozni kezd, miért teszi? Jellemző okok:
- a szülő is dohányzik,
- dohányzik a haver,
- dohányzik a kedvenc író/énekes/színész/stb.

Az, hogy hol és hogyan kapható meg a cigaretta, másodlagos kérdés.

Szerinted életszerű az, hogy a 14 éves azt gondolja "cigizni akarok, de inkább nem, mert be kell mennem anemzeti dohányboltba!"? :-)

Nagyobbik fiam idejében az egész osztály füvezett! Pedig az nem kapható egyetlen boltban sem és elvileg teljesen tiltott.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.02. 10:10:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mármint mi nem lesz így? Hogy mindenkitől személyit kérjenek? Tényleg küldjenek be csali kiskorút, mint itt, utána meg bemenni NAV(?) ellenőrrel, és "Jónapot, maga dohányárut adott el kiskerúnak, úgyhogy Ön többé dohányárut Magyarországon nem árulhat." Egy pár ilyen után mindenki személyit Kérne még Kövér Lászlótól is az tuti!
Persze akinek megveszi a nagykorú és kész, azt ezzel nem lehet kiszűrni, de azt meg semmivel sem lehet.
Én huszonéve még simán vettem faternak cigit gyerekként, aztán az ég sem szakadt ránk, meg nem is lettem dohányos. (a legnagyobb dohányellenes lobbista pont apám)

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:12:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
De eddig nem volt külön, kizárólagos jogokkal rendelkező bolt a dohányárura. Elvileg éppen azzal indokolták a mutyit, hogy így elkerülhető legyen az, hogy 18 éven aluliaknak dohányt adjanak el. Minek után ebből rengetegen meggazdagodnak, még többen tönkremennek, mindezt párthűség alapon, teljesen jogos számon kérni azt, amit eredetileg hirdettek, ami ennek az egész mutyinak az ürügye volt. Ha továbbra is életszerűtlen ilyen körülmények között is, akkor az egész rendszer rossz.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:12:25

@Ensiada Arkoveitie:

Eladják, mert butaságnak tartja szinte mindenki az eladási korlátozást, Hiszen 18 éven alulinak nem tilos a dohányzás, csak a megvétel tilos. A boltos meg így gondolkodik: "ha én nem adom el neki, megveszi a másik boltban".

tomwar 2013.07.02. 10:13:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: NEM!?!? Akkor miert?
Csak nem a dohanykiskereskedelem ujboli felosztasaert, a haveri kor szamara?
Mert Lazar Janos szerint a kiskoruak vedelme miatt....

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.02. 10:13:57

úgy látszik ez a trafikmutyis téma nem akar elmúlni... ez pedig egyre nyomasztóbb lehet a fidesznek, főleg választáskor. Erre nekik is kellene valami lépniük, vagy nem?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:16:20

@Yooha:

Ha ez lenne, nem maradna senkinek se licenze fél éven belül...

Én egyébként úgy lettem antidohányos, hogy gyerekkoromban anyám napi 2-3 dobozzal szívott, s egyszerűen megundorodtam az egésztől. Lehet, hogy pont emiatt a nagyobbik fiam meg erős dohányos lett. Egész életemben eddig elszívtam kb. 20 szál cigarettát, az utolsót még amúlt században - hiszen, azért ki kellett próbálni, hogy milyen.

tomwar 2013.07.02. 10:16:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor mi a faszert nem arulhatnak fuvet a Nemzeti Dohanyboltban?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:17:19

@Ensiada Arkoveitie:

A hivatalos indoklás nyilvánvalóan hülyeség, azt hiszem ezt mindenki tudja, akinek van egy kicsi ép esze.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:18:24

@tomwar:

Valószínűleg a valódi ok valami ilyesmi lehet. Végülis ez egy nagyon profitáló üzletág.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.07.02. 10:18:42

@vernon: Csak hát a törvény nem azt mondja, hogy bizonyos magasság alatt, vagy kinézet szerint nem vehet valaki cigit, hanem életkor alapján. Erről szólt az egész mutymuruttyba forduló variálás. A pénz újraosztásban úgylátszik nagyobb volt a sikere, mint a fiatalok védelmében.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:19:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ha meg egyik boltban sem adnak neki, akkor idősebb ismerőséhez fordul, persze. Csakhogy ha odáig jutunk, hogy idősebb ismerős kell, máris szűkül a kör, nehezebben beszerezhetővé válik számukra a cigi, ráadásul egy 14 éves kisebb eséllyel tudná megvetetni, mint egy 17 éves, akinek már a haverjai közül sokan elmúltak 18 évesek. Szóval igenis lenne értelme betartatni a szabályokat, azzal pedig, hogy korlátozott számban trafikok vannak, sokkal reálisabbá válik betartatni a szabályt a szabályszegő trafikok bezárásával. Jó, persze azt nagyon jól tudjuk, hogy a trafikok valójában nem ezért lettek kitalálva...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:27:48

@Ensiada Arkoveitie:

Skandináviában is ez van az alkohollal, ráadásul ott ÁLLAMI az egész hálózat. Gondolod, hogy ott a 18 éven aluliak alkohol nélkül élnek?

Ami meg a gyermekvédelmét illeti, hát ez komolytalan. Szerinted létezik olyan 14 éves, akinek nincs 18 éves iskolatársa, szomszédja, ismerőse?

Egy átlag gimnáziumban a legfelső osztályban mindig van olyan, aki már nagykorú. Szóval a 14-15 éves csak szól az iskolatársának és kész.

zila5 2013.07.02. 10:27:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Igen, így kezdődik a dohányzás, ahogy leírtad.
Igen, szerintem sokkal szarabb érzés bemenni egy ilyen csúnya nemzeti dohányboltba és kitenni magunkat annak, hogy esetleg ki leszünk dobva onnan cigi nélkül, mint szólni a nagyszünetben a havernak, hogy én is kérek abból a fűből egy kicsit. Ráadásul a haver is sokkal szívesebben fog nekem titkosan füvet hozni, mint személyimutogatva dohányboltokba járkálni miattam.

Flaggx 2013.07.02. 10:30:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Attól még szabály, ahogy a 30as tábla is életszerűtlen a szentendrei út közepén, de ha nem tartom be, min 30.000 huf mínusz a jutalmam.

De akkor mit javasolsz helyette? Komolyan érdekel!

random guy 2013.07.02. 10:31:20

Elég álszent dolog trafikokkal kapcsolatban csinálni ezt a tesztet, mintha ez valami új dolog lenne.

indapass90210 2013.07.02. 10:31:35

@Flaggx: "2-3 éve én is elkezdtem fűzni tömegközlekedésen egy ránézésre 23-24 éves csajt. Fél óra udvarlás után derült ki, hogy csak 13 éves. Azóta tudok teleportálni. :)"

Ezen egy jót nyerítettem! :D

Dany007 2013.07.02. 10:31:56

Az tényleg felháborító, hogy 5-ből 3 helyen simán kérdés nélkül adnak cigit. Ha külsőre nem is, de azért a hangján igencsak érződik a hölgynek, hogy messze még az érettségi.

Azt viszont nem értem, hogy hogyan akarják megvalósítani, hogy 18 év alatti ne is mehessen be a boltba? Ez normális dolog egyébként? Mégis hogy lenne ez megvalósítható?
Biztonsági őr minden dohánybolt ajtajában aki minden nem egyértelműen 18+-os embertől elkéri a személyit? Vagy mégis hogy?
Az okés, hogy ne szolgálják ki cigivel, rendben. Na de, hogy be se mehet? Mégis hogy akadályozzák meg? Ez azért vicc kategória.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:37:27

@Flaggx:

Van könnyen betartatható szabály és nehezen betartatható szabály. A táblához oda kell tenni egy kamerát és meg van oldva. Ugyanilyen egyszerű megoldás a cigaretta esetében nincs.

Nem javaslok semmit. Az egész egy álprobléma. Ha minden boltos szigorúan betartaná a szabályt, akkor sem csökkenne a kiskorúak dohányzása. Ha valóban az egészség lenne a szempont, akkor a cigarettát be kellene tiltani, mint kábítószert, dehát erre sehol a világon nincs példa. Ráadásul ez felvetne alkotmányossági szempontokat is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:39:41

@tomwar:

Rendben van-e? Nincs. Dehát ilyen az állam, sokszor sok hülyeséget csinál. Tucatjával sorolhatnám a példákat.

Pan Modry 2013.07.02. 10:39:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem komolytalan, ugyanis a torveny nem ugy szol hogy 18 ev alattianak latszokat nem szabad kiszolgalni, hanem a 18 ev alattiakat.

Nyilvanvaloan persze a fidesz magasrol leszarja hogy fiatalokat szoktat ra a karos szenvedelyre amig ebbol a sajat sleepjuk gazdagszik.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:39:57

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ott hibádzik a dolog, hogy ehhez először el kellett terjednie széles körben a ciginek, az pedig még olyan környezetben történt, amikor olcsón és széles körben kapható volt. Tehát a korlátozástól önmagában ugyan nem várható eredmény, de része lehet a stratégiának.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:40:39

@tomwar:

A cigaretta nem tiltott szer. Az, hogy egészséges-e teljesen lényegtelen.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:41:04

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Nem azt mondtam, hogy egyáltalán nem tudnak akkor cigit venni, de jóval összetettebb a dolog, több akadállyal.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:42:03

@Pan Modry:

Ismétlem: eddig is ilyen volt a törvény, eddig se tartották be, Miért változna ez?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:42:34

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ami a füvet illeti, többek között pont amiatt kellene legalizálni, hogy korlátozni lehessen kiskorúak esetében. Más kérdés, hogy mutyisztánban nem biztos, hogy hatékonyan menne a dolog.

Flaggx 2013.07.02. 10:43:12

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor most mi legyen? Töröljük a szabályt, mert "életszerűtlen", és vegyenek nyugodtan bagót a 18 alattiak is?

Fura módon a helyek 60%-nak sikerült betartani ezt az "életszerűtlen" szabályt (Elmúltál már 18? Nem. Akkor bocs, szia), 40%-nak meg nem.

Kezdhetnék egy fél milliós büntivel és koncesszió jog visszavonásával, és akkor a többi is erősen eszébe vésné ezt a 3 szavas kérdést.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:43:54

@Ensiada Arkoveitie:

Az akadály azért van, hogy leküzdjük. Különösen egy kamasz gondolja így, számára az akadály egyenesen kihívás. Ráadásul ez egy könnyen legyőzhető akadály, nulla rizikóval.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:44:39

@Ensiada Arkoveitie:

Nem értek egyet. A legalizálás növelné a használatot.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.02. 10:44:47

@Dany007: Na ezek szerint a kormány kommunikációja sem százegyes, mert én úgy hallottam, hogy bemehet kiskorú is, meg vehet olyasmit, amit törvényileg lehet, pl. újságot vagy édességet.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:45:51

@Flaggx:

Ez pont olyan, mint a számlaadás. Súlyosak a büntetések, de a jelenség mégis virágzik.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:46:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Szerintem én ma nem vitatkozok veled többet. Nagyon jól ismerem az elveidet. Te úgy gondolod, hogy az ésszerűség írja fel a törvényt, ugyanakkor a törvényt ne kelljen ésszerűség szerint meghozni, ezt most nem konkrétan ezen ügyre mondom, hanem mindenben ezt képviseled. Tipikus mutyi hozzáállás, és csúsztatva próbálod szembeállítani a rendpártisággal. De nem, mert lehetne ésszerűen is hozni törvényeket, de te láthatóan zavarosban szeretsz halászni.

qwertzu 2013.07.02. 10:48:43

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: De a szabály teljesen életszerű. Vannak életszerűtlen szabályok, de ez nem az. Kevesebb helyet kell ellenőrizni, és az első pár bedőlő után a többi nagyon gyorsan elkezdi kérni a személyiket.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 10:51:03

@Ensiada Arkoveitie:

Az ideális jogszabály ésszerű. S van is ilyen. Azonban a mai modern jogszabálygyártó államok sorozatban hozzák a hülyébbnél hülyébb rendelkezéseket. Az állampolgár meg ilyenkor dönt: a hülyeséget nem tartja be. Nem látom, hogy miért lenne rossz ez a hozzáállás.

Ha elkezdeném sorolni, hogy hány szabályt nem tartottam be eddig, késő délutánig mesélhetnék.

Dany007 2013.07.02. 10:53:22

@Yooha:

Itt a riportban mondta a hölgy csodálkozva, hogy mindenhova beengedték.... Hát nem tudom mit várt? Hogy majd már az ajtóban elkérik a személyit?

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 10:53:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ok, érthető, akkor viszont azon vitatkozunk, hogy ésszerű-e a jogszabály, hogy 18 éven aluliaknak ne adhassanak cigit. Szerintem ésszerű, más kérdés, hogy az már nem ésszerű, hogy emellett a dohányzás nem tiltott számukra. Ellenben ha már úgyis korlátozva van, ahol cigit lehet kapni, simán reális a személyi elkérése akár minden alkalommal. Egyszerűen csak ki kellene kötni egy rendelettel, hogy csak személyigazolvány felmutatásával lehessen dohányt venni.

Kim Jong Un 2013.07.02. 10:57:43

En hallottam, hogy szemelyesen patas orban mondta meg, hogy ott ki kell szolgalni.

_most_ 2013.07.02. 11:02:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ez mekkora hülyeség, innentől kezdve minden szabály felesleges, már megint fejedbe vettél valami ostobaságot és azt hajtogatod, mint mindig :D

Sadist 2013.07.02. 11:06:28

@Taplopó: Tanuljátok már meg, hogy Magyarországon 14 év a beleegyezési korhatár. Ha van személyije, nyugodtan dughatod, ha beleegyezett. Az erőszakot pedig életkortól függetlenül büntetik.

halaloszto 2013.07.02. 11:07:26

@prim: Van olyan orszag, ahol egyertemuen leirtak a torvenyben, hogy aki nem nez ki legalabb 30-nak, attol igazolvanyt kell kerni. pont.

szerintem tokeletesen mukodik.

Vajk

zila5 2013.07.02. 11:08:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Könnyen legyőzhető kihívás?
Az meg kit érdekel?
Már látom lelki szemeim előtt a roppant segítőkész 18 év feletti tanulókat, ahogy suli után kis bevásárlónotesszel, a beszedett aprópénzekkel teli bugyorral belépnek a dohányboltba, aztán a közeli parkban cigiosztás. :)
A jattból meg kijön a saját dobozra való. :D

hot-spot (törölt) 2013.07.02. 11:17:21

Úgy félnek ezek a trafikosok, mint az állat.

nemjogasz 2013.07.02. 11:24:12

Kiszolgálták. Na és? Nagykorúnak néz ki. Amúgy is álszent marhaság azt hinni, hogy ha nem szolgálnak ki kiskorúakat, majd nem cigiznek meg isznak. A fiatalság pont erről szól. Amúgy is, a legrosszabbak azok, akiket burokban tartanak 18 éves korukig, aztán meg rászabadulnak a piára, bármiféle tapasztalat nélkül.

rohamcickány 2013.07.02. 12:09:14

@OkoskaTo:rp: Idézőjelbe kellett volna tennem? :)

Doctor Klauße 2013.07.02. 12:13:21

Eddig 5/4 helyen szolgálták ki, most 5/2, nagy ügy....

ili810 2013.07.02. 12:18:36

bojkottálni kellene 07.15.-ig ezeket a nemzeti dohányosokat. Ugyan is addig értékesíthetnek a többi kereskedők és visszaveszik a készletet.

rohamcickány 2013.07.02. 12:26:57

Véleményem szerint, azért ez a riport, illetve az elvárás a személyi elkérésére, mert a kedves kormányunk azzal promózta ezt az egész rohadt rablást, hogy ezzel majd MEGVÉDJÜK A KISKORÚAKAT. Holott mindenki tudta, hogy kurvára nem erről szól a buli.. (kivéve persze a vaknaracsosokat).

opati666 2013.07.02. 12:26:59

Sokan félreértelmezik a jogszabályt! A fiatalkorúaknak nem tilos belépni a trafikba! Tilos azonban dohányterméket kérniük és tilos őket kiszolgálni.

Amennyiben dohányterméket kér a fiatalkorú, az eladónak azonnal ki kell őt küldenie a trafikból és amíg nem távozik tilos másokat kiszolgálnia.

Az életkor ellenőrzése nincs leszabályozva, de nyilván érdeke (lenne) minden trafikosnak, hogy ne szolgáljon ki 18 év alattit, hiszen akkor könnyen ugorhat a koncesszió...

rohamcickány 2013.07.02. 12:27:51

@ili810: én az egész dohányzást bojkottálom.. ennyit legalább elértek :)

tomwar 2013.07.02. 12:33:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
1. Ha a trafik % arressel nem hoz eleget, emeljuk 10-re....de ne azutan, hogy teletomtuk csokival,fagyival, amirol azert lehet tudni, hogy kit csalogat be.
Az allam ne csinaljon hlyesegeket, EGYET SE. Plane nem elore megfontolt, aljas szandekkal.
A fu es a dohany kozott csupan az a kulonbseg, hogy melyikt tiltja torveny. Igaz. Miert ne tilthatna a dohanyzast teljesen, nem csak meghatarozott hlyeken?
Mert az allam gennyesre keresi magat a cigin, meg a pian is...

Elijah_Baley 2013.07.02. 12:44:35

ez a baj a mai tinikkel, úgy néznek ki mint a saját annyuk...

Elijah_Baley 2013.07.02. 12:51:01

amúgy én rutinból, diszkó után is kérek személyit, nátnehogymá az ilyen akszelerátok miatt menjek sittre.
a trafikos is ezt kéne csinálja.
mármint elkérni a személyit.
bár, akár meg is dughatja, úgyis kint van a 18+ karika a bóton

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 12:53:52

@Ensiada Arkoveitie:

"Szerintem ésszerű, más kérdés, hogy az már nem ésszerű, hogy emellett a dohányzás nem tiltott számukra."

Ezzel egyetértek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 12:55:12

@_most_:

Ez a normális erkölcsös magatartás. Te helyesnek tartod, ha az állampolgár betart valamit csak mert az jogilag jogszabály?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 12:57:23

@Taplopó:

"Ezt a csajszit simán benéztem volna 16-nak, aztán jönnek az ifjúságvédelmisek hogy megrontottam."

14 évessel bárki szexelhet, 60 éves is. Az egyetlen korlát. 18 éven aluliról nem készíthető pornó. Tehát szexelhetsz vele 14 éves korától, de várnod kell 18 éves koráig, hogy fényképezhesd is közben. Nem vicc, ez a jogszabály.

Helyszíni zsemle 2013.07.02. 12:57:25

Manapsag az emberek 12-tol 30-ig, nagyon hasonlo testalkatuak, ugyan ugy oltozkodnek, viselkednek, ugyan oda jarnak szorakozni. Es hat az ertelmikepeseguk is ugyan olyan. Neha a jo isten se mondana meg, ranezesbol, hogy ki a 14 vagy a 34 eves. Keszult errol mar tanulmany, hogy nyugati civilizaciokban megszunt a kulonbseg a tizen, huszon, harmincas korosztaly kozott.

ssjani 2013.07.02. 13:01:12

Majd ha Pierre Vodmann-nál próbálkozik, akkor szóljatok!

Elijah_Baley 2013.07.02. 13:07:45

@ssjani: szerintem már volt egy tucat ilyenszerű nála, meg még ilyenebb is...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 13:08:13

@tomwar:

A dohányzás tiltása alkotmányellenes lenne, Ezen az alapon még 100 dolgot tiltani lehetne.

dukeekud 2013.07.02. 13:12:13

Engem nem erdekel a trafikmutyi, arra leszek kivancsi, tenyleg sikerul e megakadalyozni, a gyerekek dohanyzasat. Par hete jott velem szembe egy csapat 10-14 ev koruli gyerek 8-an voltak. Es beszaras, de nyolcbol, mind a nyolc dohanyzott. Masik eset par honapja a cba-ban tortent. Egy celebkurvanak oltozott anyuka azon vitatkozott a kb 8-12 eves gyerekevel a penztarnal, hogy milyen markaju cigaretat vegyenek. "Csaladi bevasarlas", a kurvaanyukat.
Szoval figyelni fogom, hogy valtozik e dolog.

Silent Bob 2013.07.02. 13:18:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miért, hol van leírva az alkotmányban, hogy szabad dohányozni?

Silent Bob 2013.07.02. 13:34:09

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Akkor mitől lenne alkotmányellenes a tiltása?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 13:34:16

@dukeekud:

A vásárlási helyek változtatása SEMMILYEN hatással sem lesz a dohányzásra.

tomwar 2013.07.02. 13:36:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miert alkotmanyos jog cigarettazni, fuvezni meg nem?

tomwar 2013.07.02. 13:37:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Tehat semi ertelme sem volt.
Egyeb otleted van?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 13:40:10

@tomwar:

Mert a dohány a magyar kultúrában társadalmi drog, míg a fű nem az.

Silent Bob 2013.07.02. 13:40:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ha tiltanák, akkor már nem lenne szabad. :)

rooklin 2013.07.02. 13:40:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem gecizésből, de a feleségedet véletlenül se nézném 38-40-nek, és 25 évesen se tűnt 16-nak. Feltéve, hogy arról a nőről van szó, akiről a párnát meztelenül ölelgetős "művészi", illetve klotyóban guggolós kevésbé művészi képet posztolgattad korábban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 13:40:47

@tomwar:

Ami a hivatalosan kinyilvánított célt illeti, semmi értelme nem volt.

tomwar 2013.07.02. 13:41:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A masodlagos cel, mint a piac haveroknak atjatszasa jobb otlet?

tomwar 2013.07.02. 13:43:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Miota!? Arpad apank nem szivott cigit, marpedig az a magyar, amit o csinalt. Utana mar jottek mindenfele nepek ide...
Szoval a cigi nem szittya szokas!

A megjegyzesednek semmi értelme nem volt.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 13:48:01

@tomwar:

Ugye azt tudod, hogy a mai magyarok 95 %-a nem Árpád népének leszármazottja?

LiberAll 2013.07.02. 14:18:55

@vernon: Jah én is ezt akartam mondani a csaj simán elmegy elsős egyetemistának, a magassága alapján meg főleg...

rooklin 2013.07.02. 14:21:37

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hadd súgjak meg valamit, minden nőnek azt mondják, hogy fiatalabbnak néznek ki a koruknál. Emlékszem, anyám is mennyit dicsekedett annak idején, hogy így meglepődtek, meg úgy meglepődtek, hogy már hatvan éves, pedig rohadtul ugyanúgy nézett ki mint az összes hatvan éves nő. Csak a legrozogább boszorkányok nem kapják meg ezeket a bókokat.

Egyébként meg nagyon rá lehetsz gyógyulva a kis feleségedre, minden második poszt alatt ott büszkélkedsz vele vagy a képeidet mutogatod róla, mintha a fészbukon lennél.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 14:24:35

@rooklin:

Az én feleségem esetében ez nem bók. Ténylegesen tapasztaltam, hogy jóval fiatalabbnak gondolták idegenek.

Silent Bob 2013.07.02. 14:36:54

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Régen meg más volt a szokás, hogy érzéstelenítés nélkül húztak fogat. Az idők változnak.
De azért kriminalizálni valamit, mert "nem szokás" kicsit fura nekem a 21. században.
A dohányzással kapcsolatban pedig az lenne a javaslatom, hogy 18 éven alulinak dohányozni nem tilos, de dohányt eladni igen, hogy szépen akit rajtakapnak, az vagy bünti, vagy feldobja a "dealaert" mint a drog esetében. Aki pedig drogot (cigit) adott el kiskorúnak, attól szépen koncesszió el, no more dohányárusítás. Csak hogy érezzék a törődést.

pizzaboy 2013.07.02. 14:49:05

@Flaggx: csippeltetni kell az embereket, és minden létező bejárathoz csipleolvasót tenni.

Így:
a: 18 év alatt aki be akar menni azt pl megrázza az agy fájdalomközpontjába beültetett idegstimulátor, ezáltal képtelen lesz belépni pl egy trafikba (TÖRVÉNY BETARTVA!)
b: valakik rokonjainak nagyon jó üzlet lesz beléptetőkapukat, csipleolvasókat, csipeket, és agyi idegstimulátort gyártani.

win - win !

opati666 2013.07.02. 14:55:37

Kamarai ajánlás:

"FIATALKORÚAK VÉDELMÉT SZOLGÁLÓ ÉRTÉKESÍTÉSI TILALMAK

A dohánytermék-kiskereskedelem folytatásakor mindenkor arra kell törekedni, hogy dohánytermék értékesítése a fiatalkorúak elől elzárt módon történjék, illetve dohánytermék a fiatalkorúak számára ne legyen hozzáférhető, ezért arra kell törekedni, hogy a boltban 18 éven aluli személy ne lépjen be és ne is tartózkodjon.

- A Jogosult és/vagy a Koncessziót gyakorló vagy annak képviselője kétség esetén köteles felhívni a fogyasztót életkorának hitelt érdemlő igazolására. Az igazolásra például életkort is tartalmazó fényképes igazolvány alkalmas. Az életkor megfelelő igazolásának hiányában, vagy ha a fogyasztó az igazolványa alapján még nem töltötte be a 18. életévét, a termék értékesítését meg kell tagadni és azonnal fel kell szólítani a fogyasztót arra, hogy a helyiséget hagyja el.

- Ameddig a felszólított fogyasztó az üzletet nem hagyja el, a dohánytermék értékesítés nem folytatható még az arra jogosult fogyasztó részére sem.

- Ha a felszólított fogyasztó a felhívás ellenére nem hagyja el a boltot, a dohánytermék-kiskereskedő a rendőrhatóság intézkedését kérheti."

Silent Bob 2013.07.02. 15:16:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Persze. Csak ha az egyikért lecsuknak, talán jó lenne a másiknál is betartatni legalább azokat a jogszabályokat, amit elvileg a visszaszorítására hoztak. Erre adtam egy ötletet.

tomwar 2013.07.02. 15:20:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze. En is nemet osokkel vallommagam magyarnak. De te mondtad magyar kulturalis szokasnak es alkotmanyos jognak a cigizest...

tomwar 2013.07.02. 15:24:03

@Silent Bob: Es a dohanyboltban KIZAROLAG dohanyt lehet arulni. Annyiert, amennyiert akarod....es vagy keresel, vagy nem.

Silent Bob 2013.07.02. 15:24:58

@tomwar: Pontosan. Faszom kivan ezzel a "kivéve a gyevi bírót" mentalitással.

tomwar 2013.07.02. 15:36:24

@Silent Bob: Hat, akor elfogadnam, ha Matyas lenne a kiraly...de ez az I.Viktor eleg nagy csalodas... Na nem nekem, en erre szamitottam.

herpa 2013.07.02. 15:37:49

Hol vannak ilyenkor a TEK-esek, akik megvédik a szegény kompromittált fidesz-trafikosokat?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 15:39:32

@tomwar:

A magyart te próbáltad Árpádékkal egyenlősíteni.

halaloszto 2013.07.02. 15:53:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Mikor voltal te kozepiskolas utoljara?

Egy alsoeves szivesseget kerjen egy vegzostol? Egyaltalan meg merje szolitani?

De mindez felesleges, aki ra van szokva, az megszerzi. Aki nincs, azt meg megkinaljak.

Milyen reg is volt, amikor terkepen koroket rajzoltak, hogy iskola hany meteres korzeteben nem lehet kocsma, nem arulhatnak dohanyt.

Vajk

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.02. 16:19:00

@halaloszto:

"Mikor voltal te kozepiskolas utoljara?"

1985 májusában.

Visionstar 2013.07.02. 17:56:14

Egy dolgot nem értek. Miért van az, hogy kocsmák nem lehetnek x-y m távolságra iskoláktól, kórházaktól, stb., ahol elvileg szintén nem lehet kiszolgálni 18 év alatti egyéneket, de nemzeti szatócsboltok meg nyílhatnak.

Haloperidol 2013.07.02. 18:14:16

Igazából rohadtul nem értem, hogy hogyan lehet arra hivatkozni, hogy "idősebbnek néz ki". Normális országban - pl Anglia, ahol 2 évig éltem - kb. mindenkitől, aki fiatal automatikusan elkérik az igazolványát, ha alkoholt vagy dohányárút vásárol, szórakozóhelyre meg be sem engedik.

Én 27-29 éves koromig éltem kint. 2 évig ugyanabba a boltba jártam és ismertek már a pénztárosok. Mégis, minden alkalommal amikor sört vettem, elkérték az igazolványomat. Amikor egy év után megkérdeztem a péntárosnől, akivel mindig volt egy kis "small talk", hogy figyi, egy éve járok ide, tudod, hogy jóval 18 fölött vagyok, mi a francnak kéred el a jogsimat? Akkor rohadtul nem értette a kérdést. Egyszerűen nem az a kérdés, hogy ő tudja-e vagy nem, hogy hány éves vagyok, hanem az a SZABÁLY, hogy ellenőriznie kell. Szóval, nem az volt a gond, hogy fiatal lehetek esetleg, hanem, hogy neki kötelező ellenőriznie, és megütheti a bokáját, ha ezt elmulasztja.

Haloperidol 2013.07.02. 18:17:26

@opati666: most ugy-e viccelsz?

Nagyon sok energiát fektetett bele a Párt, hogy megfelelően ossza szét a koncessziókat. Csak nem gondolod, hogy olyan apróságért, hogy 18 év alattiakat kiszolgálnak, elveszik egy havertól a koncessziót????

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.07.02. 18:40:32

Épp ma nyilatkozta Orbán, hogy az EU nem egyes multicégek érdekérvényesítő terepe kéne legyen. Közben a magyar állam gond nélkül érvényesíti egyes hazai cégek érdekét más hazai cégek rovására. Hogy is van ez?

multi84 2013.07.02. 18:52:04

Nagykorú felügyelete mellett volt a boltban szóval... Az egész úgy nézett ki mint ha az anyjával menne be....

( Ha az 5 éves kislány bemegy az anyjával a boltba és a kislány viszi oda apuci sörért a kasszához akkor őt is kiszolgálják.... )

tomwar 2013.07.03. 08:16:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hat, a tudomany jeln allasa szerint meg a honfoglalok se csak magyarok voltak....
Csak hoztam egy szandekosan rossz peldat.

tomwar 2013.07.03. 15:32:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: TOLEM KERDEZED? Ez utan? :
" Mert a dohány a magyar kultúrában társadalmi drog, míg a fű nem az."

nitro1 2013.07.04. 13:49:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hallottál már olyat, hogy valaki meghalt volna, mert a fű tönkretette valamelyik szervét vagy a szervezetét? És ugyanezt cigarettával?

nitro1 2013.07.04. 18:23:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Hát ez az. Hogy sokaknak ez nem lényeges.
süti beállítások módosítása